قهوه بلاگ

چگونه قهوه خود را انتخاب کنیم ؟

قهوه دانته کیش,قهوه لمیز کیش,قهوه افضل کیش,قهوه خانه کیش,قهوه فروشی کیش,قهوه در کیش,قهوه ساز کیش,قهوه آرتا کیش,قهوه میتا کیش,قهوه ی کیش,قهوه جزیره کیش,قهوه های کیش,قهوه هتل کیش,قهوه خانه جزیره کیش,قهوه عربی در کیش

 چرخ طعم قهوه

چند دهه پیش چرخ خاصی از طعم قهوه ایجاد شد. به لطف این چرخ، اکنون می توانیم یاد بگیریم که چگونه با استفاده از یک زبان مشترک قهوه ارتباط برقرار کنیم. به عنوان مثال، آیا هنگام نوشیدن قهوه تهیه شده از دانه های اتیوپی، میوه ای را احساس می کنید؟ سپس این کلمه را در مرکز چرخ پیدا کنید و با تلاش برای تشخیص اینکه آیا این میوه‌ای شما را به یاد توت‌ها، میوه‌های خشک، مرکبات و غیره می‌اندازد، به جلو بروید. گریپ فروت، پرتقال، لیمو یا لیموترش؟

مطالعه کنید : مراحل رست قهوه (بو دادن دانه سبز)

نحوه انتخاب قهوه

قهوه خورهای معمولی و جدی به طور یکسان می توانند از درک سطح بالایی از راهرو قهوه بهره مند شوند. در اینجا مواردی است که هنگام انتخاب کیسه لوبیا بعدی خود باید بدانید:

1. انتخاب تک منشا در مقابل مخلوط:

  • قهوه های تک منشا بهترین راه برای تجربه بیان کامل یک دانه قهوه با کیفیت هستند. از سوی دیگر، ترکیبات قهوه به دنبال تعادل در خلوص هستند و دانه های مختلف را برای این کار ترکیب می کنند. برای استفاده از رنگ‌های عمیق و دودی کباب تیره، به دنبال ترکیبی باشید: ترکیبی از لوبیا مقداری طعم و بدن را به حالت تلخی برمی‌گرداند.

2. انتخاب برای طعم:

  • اگر یک فنجان قهوه روشن، گلدار و تقریبا مرکباتی دوست دارید، یک بو دادن سبک را انتخاب کنید، جایی که حداقل زمان برشته کردن، طعم اصلی دانه را دست نخورده نگه می دارد. اگر ترجيح مي‌دهيد كه اسيديته كمتري همراه با كارامل گرم داشته باشيد، كباب متوسطي مانند «شهر»، «آمريكايي» يا «تركيب صبحانه» را امتحان كنيد. برای کسانی که قهوه می نوشند و به شدت و با تفاوت های ظریف علاقه دارند، رست های تیره روغنی مانند برشته فرانسوی، ایتالیایی یا نیواورلئان گزینه های ایده آلی هستند که نت های دودی و تلخ را ارائه می دهند.

3. انتخاب برای محتوای کافئین:

  • برخلاف تصور رایج، قهوه تهیه شده با دانه های برشته تیره می تواند حاوی کافئین کمتری نسبت به دانه های کم بو داده باشد. دانه‌های قهوه بو داده تیره، بیشتر چگالی خود را در فرآیند برشته طولانی از دست می‌دهند، زیرا با انبساط و از دست دادن رطوبت، بر محتوای کافئین تأثیر می‌گذارند. یاد بگیرید چگونه دانه های قهوه را برشته کنید.

توجه داشته باشید

  • وقتی تنوع شگفت انگیز طعم قهوه را به چند منطقه محدود می کنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که به هیچ نوع دقتی برسیم. در نتیجه، اگر کسی سعی می‌کند شما را متقاعد کند که قهوه خاصی قطعاً باکیفیت است، فقط به این دلیل که منشأ آن از اتیوپی، برزیل یا هر کشور قهوه‌کار دیگری است، به خاطر داشته باشید که این لزوماً درست نیست. هنگام بررسی طعم‌ها، مهم است که عوامل دیگری را به جز کشور مبدا، منطقه و حتی مزرعه قهوه در نظر بگیرید (قهوه “microlot” را به خاطر دارید؟) که دانه‌ها در آن رشد کرده‌اند. به عنوان مثال، دو کشور آسیایی را در نظر بگیرید. قهوه‌ای که در اندونزی رشد می‌کند با بدن کامل، طعم‌های عمیق و خاکی و اسیدیته کم مشخص می‌شود. با این حال، در پاپوآ گینه نو، درختان قهوه روی خاک آتشفشانی رشد می‌کنند که طعم شیرین‌تر، تمیزتر و اسیدیته‌ای شبیه به مرکبات به قهوه می‌دهد. تنها با چشیدن نوشیدنی های مختلف و فهمیدن اینکه از کدام دانه های قهوه برای تهیه قهوه استفاده شده است، می توانید بهترین دانه ها را برای خود انتخاب کنید.
  • هنگام انتخاب بهترین دانه های قهوه، البته مهمترین جنبه طعم و مزه است. با این حال، همه ما می دانیم که سلیقه ذهنی است. فقط چشیدن قهوه به شما این امکان را می دهد که ویژگی های طعم آن را به طور کامل ارزیابی کنید، اما دستگاه های برشته کننده و فروشندگان قهوه می توانند با شناسایی مسیرهای موجود به شما کمک کنند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *