قهوه بلاگ

قهوه ساز ایروپرس + فیلم آموزش و جزییات

کیش,قهوه فروشی در کیش,کافه کیش,قهوه کیش,قهوه فروشی

Aeropress

نوشیدن یک فنجان قهوه خوب بخش مهمی از صبح می باشد و راه های زیادی برای رسیدن به این نیاز وجود دارد برای مثال قهوه ساز و قهوه جوش هایی مانند drip coffee ,single-cup و French press . اما اگر مجبور به انتخاب تنها یک راه برای درست کردن قهوه شدید روشی که به شما یه طعم خوب را بدون هزینه کردن زیاد و به راحتی تحویل داده قهوه ساز ایرو پرس (Aeropress) را انتخاب کرده که با وجود ظاهر کوچکی که دارد یک فنجان قهوه عالی به شما تحویل می دهد. این قهوه ساز بسیار ارزان قیمت, کم هزینه و سریع العمل می باشد.

Aero press چیست؟

ابزار و قهوه ساز ساده می باشد که توسط مهندس فیزیک و مدرس دانشگاه استنفورد به نام Alan Adler اختراع شده است.

او برای درست کردن تنها یک فنجان قهوه در قهوه ساز drip coffee که درست کردن آن در حدود 4 دقیقه طول می کشید فرد بسیار عجولی بود .او در ابتدا با ابزار ابتدایی شروع به ساختن و سرهم کردن وسیله ای کرد که به سرعت فشار آب داغ را در اطراف قهوه قرار می داد. این ابزار پلاستیکی به دلیل بیش از حد آسان بودن خود او را شگفت زده کرد اما از مزه قهوه راضی نبود بنابراین او از یک برگه ی مناسب به عنوان صافی استفاده کرده که این کار باعث شد قهوه ساز قهوه ای تمیز و شفاف تر بدون طعم تلخی و مواد ته نشین شده در ته ظرف در پایان کار به او تحویل دهد. او به سرعت شروع به تولید این اسباب کار تجاری کرده و ابزار و روشی بسیار محبوب در بین علاقمندان به قهوه شد. او در ابتدا آن را به عنوان قهوه اسپرسو ساز به فروش رساند اما خوشبختانه او متوجه شد که این قهوه ساز قهوه ای بسیار قوی تر از قهوه ساز اسپرسو به اوتحویل می دهد و متوجه تفاوت بین آنها شد.

6 دلیل که قهوه ساز ایرو پرس (Aero Press) که روش خوبی برای عصاره گیری قهوه می باشد

  • اول از همه اینکه کار با این قهوه ساز بسیار آسانتر از سایر قهوه ساز و قهوه جوش ها می باشد. هیچ روش خاصی برای کار با این قهوه ساز وجود ندارد فقط کافیست قهوه را قرار داده و فشار دهید.
  • ایرو پرس (Aero Press) بسیار ارزان قیمت بوده و با کلیه ابزارهای مورد استفاده در آن قیمتی بسیار ناچیز را در بردارد.
  • بسیار سبک و بادوام می باشد بدون هیچ قسمت شیشه ای و شکستنی پس پیشنهاد خوبی برای مسافرت میباشد.
  • بسیار سریع عمل می کند بدون هیچ فشار طولانی مدت و یا مرحله ای و می توان تنها در 1 دقیقه به محض داغ شدن آب با آن قهوه درست کرد.
  • قهوه به عمل آماده توسط ایرو پرس (Aero press) بسیار شفاف بوده و دارای طعمی یکنواخت می باشد.
  • در آخر شست و شو و تمیزکار این وسیله برخلاف French press که شما باید تمام قسمت ها درگیر را شسته و از بین ببرید بسیار آ‌سان می باشد و تمام قطعات آن به راحتی از هم برای شست و شو با آب جدا می شود.

این قهوه ساز قادر به تولید تنها 1 یا 2 فنجان قهوه می باشد پس وسیله ی مناسبی برای تعداد زیادی از افراد در هنگام قهوه صبحانه یا عصر نمی باشد و اینکه این وسیله ظاهر جذابی ندارد .

مطالعه کنید : موکاپات،آموزش استفاده و انواع مختلف

یافتن ایرو پرس (Aero press) و ساختارش

در ابتدای تولید این قهوه ساز خرید و یافتن آن بسیار دشوار بود اما امروز به فراوانی در بسیار از فروشگاه ها و سایت ها ی تبلیغاتی برای فروش یافت می شود. ایرو پرس (Aero Press) تشکیل شده از چند قطعه بسیار عجیب می باشد که در ابتدا ممکن است فکر کنید که این وسیله بسیار پیچیده می باشد اما در واقع چیزی که وجود دارد عبارت است از:

  • خود این قهوه ساز یک پیستون پلاستیکی می باشد.
  • یک درپوش برای داخل این پیستون.
  • یکی فیلتر و صافی که در داخل این درپوش قرار می گیرد.
  • یک ابزار فشار اورنده به دانه های قهوه.
  • یک قیف برای جمع آوری قهوه و هدایت آن به محل اصلی به طور پاکیزه.
  • یک پره برای مخلوط کردن و هم زدن.

در واقع این قهوه ساز دارای دو سیلندر استوانه ای می باشد یک سیلندر انعطاف پذیر که در داخل سیلندر بزرگتر قرار می گیرد شبیه به یک سرنگ. سیلندر ها از پلی پروپیلن با رنگی متمایل به خاکستری ساخته شده اند. اولین ایرو پرس (Aero press) از پلی کربنات روشن ساخته شدند که سپس مدل های رنگی آنها ونیز وارد بازار شد.

نکاتی که در درست کردن قهوه با Aeropress مهم می باشد

یکی از نکات مهم دمای آب می باشد که باید توجه داشت که آب جوشیده مزه قهوه شما را تلخ می کند. و این را بخاطر داشته باشید که از آب داغ استفاده شود نه آب جوش . برای این کار آب مورد نیاز خود را جوشانده و بگذارید یک دقیقه به دور از حرارت قرار دهید تا بخش عمده گرمای خود را از دست بدهد. برای داشتن دانه های با کیفیت باید از دانه ای استفاده کرد که به تازگی بو داده و تف داده شده است

چگونه با ایرو پرس (Aeropress) قهوه درست کنیم

برای تهیه قهوه با این قهوه ساز دو روش وجود دارد که به شرح آن ها می پردازیم
روش اصلی

  • در مرحله اول این روش آب مورد نیاز خود را جوشانده و اجازه می دهید تا کمی از گرمای خود را در حدود یک دقیقه از دست بدهد دمای مطلوب چیزی در حدود 175 تا 195 درجه فارنهایت میباشد.
  • با یک خرد کن یا قهوه آسیاب مناسب دانه ها را آسیاب کنید تا کاملا نرم و لطیف شوند مقدار مورد نیاز برای ایرو پرس 4 قاشق سوپ خوری می باشد.
  • اجزای این قهوه ساز را با ورق صافی درون سیلندر آن سرهم کرده و در قسمت بالای فنجان و لیوان خود قرار دهید .مقداری آب را برای نمدار و مرطوب کردن فیلتر قهوه ساز روی آن بپاچید.
  • قیف را در در قسمت بالای فنجان قرار داده و آن را در داخل قهوه فشار داده و جابجا کنید.
  • آب را تا زمانی که تا خط مشخص شده بالا نیامده بریزید .
  • از یک قاشق یا پره هم زن استفاده کرده و مواد درون قهوه ساز را برای یکبار به سرعت هم بزنید.
  • پیستون قهوه ساز را قرار داده و تا زمانی که صدای خش خش مربوط به قهوه را می شنوید آن را به سمت پایین فشار دهید.
  • قهوه را بچشید و اگر طعم مطلوبی داشت مقداری آب گرم را دوباره به آن اضافه کنید .

فیلم آموزش به عمل آوردن قهوه با قهوه ساز ایرو پرس (Aero Press)


 


در روش دوم

  • قیف ایرو پرس (Aero Press) را قرار می دهیم سپس مقدار دو قاشق یا بیشتر قهوه به آن اضافه کرده و بعد آب داغ را تا پر شدن ظرف می ریزیم سپس مواد را برای یک بار هم می زنیم و اگر مواد در حال بیرون آمدن از قهوه ساز بود فقط برای یک دقیقه مواد را به داخل ظرف فرو می بریم سپس صافی را در درپوش قرار می دهیم و آن را محکم درون بدنه اصلی پیچ می دهیم سپس به آرامی و با دقت تلنگر به ظرف میزنیم تا سرپوش پایین آمده و درون لیوان یا ظرف مورد نظر قرار بگیرد.حال مانند روش بالا فشار می دهیم تا قهوه وارد ظرف شده و اگر مزه آن تلخ بود می توانیم به آن دوباره آب اضافه کنیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *